Indicator | Omschrijving | 2017 | 2018 | 2019 | Streef- | Rekening | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Openbaar vervoer | Stiptheid: % ritten van de concessie IJsselmond dat voldoet aan stiptheidsnormen | 92,1% | 90 | ,3% | 91,3%* | ≥ 85% | 93,0% | ||
Doorstroomtijden provinciale wegen | De norm is een reistijd tijdens de spits die maximaal 1,25 keer de reistijd in de dalperiode is. De reistijden worden gemonitord op de drukste provinciale wegen in | ||||||||
Flevoland: | OS | AS | OS | AS | <1,25 | OS | AS | ||
• N301 - Nijkerkerweg ri Nijkerk | 1,14 | 1,12 | 1,12 | 1,10 | <1,25 | 0,99 | 0,97 | ||
• N301 - Nijkerkerweg ri Almere | 1,06 | 1,07 | 1,05 | 1,07 | <1,25 | 1 | 0,94 | ||
• N302 - Ganzenweg ri Harderwijk | 1,02 | 1,04 | 1,02 | 1,53 | <1,25 | 1,72 | 1,61 | ||
• N302 - Ganzenweg ri Lelystad | 1,02 | 1,05 | 1,07 | 1,04 | <1,25 | 1,15 | 1,08 | ||
• N302 - Larserweg ri Lelystad | 1,05 | 1,00 | 1,05 | 1,08 | <1,25 | 0,96 | 0,94 | ||
• N302 - Larserweg ri Harderwijk | 1,04 | 1,78 | 1,03 | 1,05 | <1,25 | 0,99 | 0,93 | ||
• N305 - Waterlandseweg ri A27 | 1,09 | 1,08 | 1,03 | 1,04 | <1,25 | 1,01 | 0,99 | ||
• N305 - Waterlandseweg ri Almere | 1,21 | 1,07 | 1,05 | 1,00 | <1,25 | 0,98 | 0,92 | ||
• N305 - Gooiseweg ri Dronten | 1,04 | 1,22 | 1,00 | 1,28 | <1,25 | 1,01 | 0,94 | ||
• N305 - Gooiseweg ri A27 | 1,06 | 1,01 | 1,07 | 0,99 | <1,25 | 0,96 | 0,96 | ||
• N702 - Hogering ri A6 | 1,16 | 1,07 | 1,15, | 1,00 | <1,25 | 1,03 | 1,03 | ||
• N702 - Hogering ri Buitenring | 1,12 | 1,23 | 1,05 | 1,13 | <1,25 | 0,99 | 0,91 | ||
• N702 - Buitenring ri A6 | 1,04 | 1,08 | 0,99 | 1,02 | <1,25 | 0,99 | 0,93 | ||
• N702 - Buitenring ri Binnenring | 1,05 | 1,02 | 0,97 | 0,95 | <1,25 | 0,98 | 0,94 | ||
• N703 - Tussenring ri A6 | 1,17 | 1,18 | 1,07 | 1,07 | <1,25 | 1 | 1,11 | ||
• N703 - Tussenring ri N702 | 1,11 | 1,11 | 1,03 | 1,06 | <1,25 | 0,91 | 0,93 | ||
• N307 - Hanzeweg ri Roggebotsluis | 1,07 | 1,43 | 1,03 | 1,55 | <1,25 | 0,97 | 0,97 | ||
• N307 - Hanzeweg ri Dronten | 1,04 | 1,03 | 1,03 | 0,98 | <1,25 | 0,99 | 0,92 | ||
Toelichting: OS = Gemiddelde ochtendspits, AS = Gemiddelde avondspits; ri = richting | |||||||||
Ernstige verkeers-slachtoffers | Aantal mensen dat door een verkeersongeval op provinciale wegen wordt opgenomen in een ziekenhuis of overlijdt. In dit verband wordt onderscheid gemaakt tussen | ||||||||
• Aantal verkeersgewonden | 57 | 5 | 9 | 5 | 8 | <58 | 57 | ||
• Aantal verkeersdoden | 3 | 4 | 5 | <5 | 5 | ||||
Onderhouds- toestand | De provinciale wegen hebben ten minste het door Provinciale Staten vastgestelde onderhoudsniveau B | 93% | 9 | 4% | 10 | 0% | 90% | 90% | |
De provinciale kunstwerken hebben ten minste het door Provinciale Staten vastgestelde onderhoudsniveau B | 98% | 9 | 8% | 9 | 7% | 90% | 98% | ||
De provinciale oeverconstructie heeft ten minste het door Provinciale Staten vastgestelde onderhoudsniveau B | 95% | 9 | 4% | 7 | 9% | 79% | 84% | ||
Technische beschikbaar-heid | De beschikbaarheidsgraad van gerenoveerde bruggen en sluizen | n.v.t. | n.v | .t. | n.v | .t. | n.v.t. | n.v.t. | |
De beschikbaarheidsgraad van verkeerslichten | n.v.t. | n.v | .t. | 99 | ,3% | 98% | 98,5% | ||
De provinciale wegen zijn bij gladheid preventief gestrooid binnen de normtijden van het CROW Bron: Provincie Flevoland | 98% | 10 | 0% | 10 | 0% | 98% | 100% |
* Het realisatiecijfer van 2019 is met terugwerkende kracht aangepast naar 91,3%.
Beleidsindicatoren BBV
Indicator | Omschrijving | 2017 | 2018 | 2019 | Streef- | Rekening |
---|---|---|---|---|---|---|
Waardering openbaar vervoer | Klantenwaardering voor het openbaar vervoer waarvoor concessieverlening plaatsvindt door de provincies (concessie IJsselmond- Overijssel/Flevoland) | 7,5 | 7,6 | 7,7 | LG | 7,7 |